mitt i allt ser jag ljuset

Sitter och förbereder den sista delen i kursen. En muntlig redovisning och sen en reflektion på det är egentligen det enda som är kvar. På torsdag är det slut. Finito och över och sen blir det ingen kurs innan januari och då blir det drama för hela slanten. Men jag har redan börjat söka kunskap kring drama i pedagoisk verksamhet och skrev tidigare idag klart en reflektion kring dramans plats i skolan. Äntligen känns det roligt att sitta natten lång att plugga. Så här ska jag ha det i fyra, fem år till. Underbart. Nja inte just att sitta hela nätterna, men att läsa meningsfull litteratur och skriva verklighetsförankrade texter...

...och mitt i allt ser jag ljuset.

Igår såg jag tillexempel ljusen i en cheesecake Sanna bakade för att fira fina Emelie och fina Gadden. Det var fina ljus det. Fin och ljus helg blir fin och ljus vecka blir fint och ljust liv.



- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0