vilken mötesdag

Tur man tog kavajen på sig en sån här fullsmockad mötesdag. Kommunmötet var så himla intressant. Det ska arbetas fram en plan om hur entrepenörskap ska komma in som en naturlig del i undervisningen. Skolan vilar på tre värdegrunder som är kunskap, trygghet och handlingskraft. Av dessa glömmer man ofta bort handlingskraften och för att förbereda sig för livets alla prövningar är det viktigt att den kreativa biten inte kommer i skymundan för det akademiska tänket. Väldigt intressant, en liten bit av planeringen för framtidens skola, fick jag vara med på, på min första praktik.

Tillbaka på min praktikskola fick vi lyssna till Madeleine Westin från TV4 vädret som var på besök och pratade om klimatförändringarna. Hon berättade bland annat att om den globala uppvärmningen fortsätter i samma takt kommer man inte kunna bo i stora delar av Afrika om 50-100 år. Fattar ni?! Femtio år. Vi kommer i Sverige inte ha några vintrar med snö, havsnivån kommer öka med 0,3-0,8 m, turismen kommer under sommaren öka i norr med varmare klimat medans i söder kommer kusterna försvinna.



Efter detta två möten till. Bästa med möterna är att det bjuds på fika. Stor bulle vid nio. Chokladmjölk vid halv elva. Bulle, ballerina och multivitaminjuice tre och kex, ost, päron och rädisor vid fyra. Det lite mindre bra är att man är ganska trött i huvudet vid det här laget.

Nu ska jag snabbt skriva klart allt för min portfölj som ska vara inlämnad på fredag och sen blir det sängen.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0