ser en stjärna falla

Midnattsjogging är ingen dum ide när den vackra dagen är för varm och när det i den tidiga kvällen repas i Jakan.

Just som fötterna började kännas tunga och jag tänkte på något jag inte borde tänka på så såg jag en stjärna falla.

Plötsligt känns allt lite finare igen även fast det jag önskar känns för långt bort och lär försvinna lika snabbt som stjärnan lämnade himlavalvet. Det viktigaste är att inte involvera. Upprepa.

Det är sent nu. Lite oklart och luddigt. Det är midsommar imorgon och jag ska gå upp tidigt och somna sent. Lägga sju blommor under kudden och drömma om min stjärna som alltid faller allt för långt bort för att önskan ska slå in.



sånna som vi. med lyckan mitt i sorgen.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0