längtar till helgen

Med tanke på att jag bara pluggat vid universitetet i elva dagar och redan känner att jag sitter dygnet runt med skoluppgifter kanske det inte är så konstigt att jag längtar till helgen.

Imorgon är det plugg hela dagen för på torsdag är det modelljobb hela dagen och sen kommer Sanna och Johan för att se sista visningen, alltså kommer jag inte hinna med någon läsning då. Men jag tilltror mig till det gamla begreppet om att man aldrig ska plugga dagen innan prov. 

Fredag morgon är det tenta. Min första tentamen på mina kommande fyra års studier. Skräckförtjusining?! Jo det skulle man verkligen kunna kalla det. Jag känner att jag har koll, samtidigt ingen aning om vad som väntar. En liten svag press på att prestera mot högsta betyg, men också en frågeställning om jag verkligen måste det genom dessa kommande åtta terminer.

Min fina Sofie kom hem med studiepepp till mig förut. I form av yougurtdraperade jordgubbar och müsli. Min mage är mätt och min hjärna är dessvärre också det. Bara en timme till.



- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0