första dagen på min nya "arbetsplats"

Precis hemkommen från min första dag på Utsäljeskolan. Vår handläggare har gått igenom grunderna för vår VFU alltså vår versamhets förlagda utbildning. Alltså vår praktik. Det känns lugnt. Bra.

Skolan är en riktigt liten Bullerbyskola och ligger mitt i ett villaområde men jag ska även få praktisera på en skola med fler elever med annan etisk bakgrund, vilket jag uppskattar. Mycket av vår utbildning och det vi bland annat läser om nu handlar ju om klassrumssituationer med tvåspråkiga elever.

Det jag blev lite chockad över är att jag ska få börja min VFU i en sjätteklass. Hade hoppats på förskola. Som högst en tvåa. Men det är bara att ta det med öppna sinnen och göra det bästa av situationen, tror det kan bli en väldigt bra erfarenhet allafall.

Imorgon ska vår första skriftliga inlämning vara klar så det blir att göra klart nu. Referat hit och källförteckning dit. Pust. Host. Men snart är det helg. Snart är det fest.



- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0