med dubbar under skorna från världens alla hörn



Jag, Sanna och Alfons har suttit på Ladyfestmöte hela kvällen och passerar Ullevi med spårvagn, trötta och med hemlängtan. Det smälls raketer över stadion och ut strömar tusentals små männsikor från väldens alla hörn med dubbar under skorna och flaggor i händerna.

En och annan 90minutare med jakt och misshandel av boll kommer det bjudas på denna veckan när Gothia cup är invigd och vi inte längre får känna någon lugn semsterkänsla över staden. Inte ens i vårt Svenssonområde är det tyst och stilla. För här finns ett stort gymnasium där barnen sover på rad på golvet i gymnastiksalen. 

Jag är faktiskt redan (första dagen) lite trött på alla dessa fotbollsinbitna unga männsikor och deras tränare som fögäves försöker få dom gå på led och ta ner fötterna från säterna på spårvagnen, men känner mig på så pass gott humör att jag unnar dom en vecka i våran vackra stad. Men bara en. Varsågod. Tack. och God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0