man blir ju så ledsen

Brukar läsa rätt många bloggar varje dag och kvaliten på dom är självklart olika. Men igår blev jag riktigt ledsen och arg när jag hittade en blogg, där tjejen i fråga hetsar till självsvält och tipsar om sjuka bantningstips. Nästan alla hennes inlägg handlar om hur man på ett ohälsosamt sätt kan gå ner i vikt. Dessutom driver hon någon slags "självförtroendeskola". Vem försöker hon lura när hon skriver om sitt höga självförtroende och sin hälsosamma syn på sin kropp.

Citat från hennes blogg:
"Sitter och njuter av min frukost. Två glas av min citrondrink och tre teskedar mini-Keso"

"En utav världens bästa uppfinninga, Cola Light. Cola light innehåller mindre än 1 kcal på 100ml, så drick drick, drick""

"När man duschar så ska man avsluta med att duscha kallt en liten stund, om du fryser måste även kroppen värmas vilket gör att du förbränner mer kalorier"


"Belöna dig aldrig med mat eller godsaker för att du "varit duktig", unna dig istället nya kläder i en lite mindre storlek än tidigare och sedan kämpa som tusan för att komma i dom"

Det värsta är när man går in på hennes kommentarer och ser hur många unga tjejer som "älskar" hennes blogg och vill ha mer av hennes tips. Jag kan bara hoppas att hon snart tar sitt förnuft till fånga och för sin egen och alla hennes läsares skull förändrar eller helt lägger ner sin sjuka blogg.


-SARA

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0