hektisk dag

Har inte ens hunnit blogga på hela dagen. Vaknade lite för sent. Joggar ändå. Äter frukost i ilfart. Borstar tänderna och ska plocka fram mitt busskort ur min träningsjacka. Borta. Under min joggingtur kände jag att jag hade det i fickan men det måste hoppat ur. Jag kastar mig på cykeln för att leta reda på den. Klockan är nu 06.39. Jag börjar 07.00 och jag håller på att dö i en stressatack. 50m från huset ligger mitt lilla busskort på vägen och titta på himmlen. Framför mig går bussen som jag skulle ta. Jag cyklar efter i full fart och anländer till hotellet 07.01. Svettig och med håret stående åt alla håll jag inte vill ha det.

Ca 120 gäster som äter som om de aldrig sett mat förut. Jag och Kay stressade så vi höll på att kollapsa båda två. Slutar 15.15. Går med Sanna mot SJ. Trycker på kölappsknappen. Closed. Vi fäller en tår och köper tröstmat på (en annan) Grekisk Restaurang. Kommer hem och maten är inte god. Vi fäller en tår till.

Okej. Städa hela lägenheten och packa. Men först till affären. Sista cansen till tröst, glass. Den var god. Städa, packa, städa mer och 20.35 falla i en hög i soffan medan jordubbarna och glassen regnar från taket. Nu ligger vi där fortfarande i högen och kollar på en nyinköpt film. The Holiday. Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black.....än så länge lite sådär, och allt för hollywood-komisk. Men efter denna intensiva dagen kanske en lättsam komedi är precis vad vi behöver....



...den som bara fick ha lite lugn holiday...

-SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0