mellan skratten och gråten

Jag och Linn var och såg Skratt utan gränser-Burma igår. Teaterhögskolans masterprogram samarbetar med biståndsorganisationen Clowner utan gränser och föreställningen var baserad på deras resa till den hårt hållna diktaturen Burma. Det är bra att bli påmind. Mellan skratt och gråt förstod jag hur små mina problem är och att det finna mer och mindre viktiga saker att fokusera på. Bra att bli påmind om hur bra man har det. Det har jag. Vad lycklig jag är. Tyvärr visades sista föreställningen igår hade annars viljat se de två andra delarna som handlade om Västbanken och Kenya. Men den 21a går vi tillbaka till Teaterhögskolans lokaler och ser Melancholia 2. Längtar.



Längtar efter att få gå där. Kommer dagen? 


klädd i två linnen från monki, jeans från vila, halsduk från hm och jacka och blommbrosch köpta i vårt underbara budapest

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0