i natten väntar fullmånen i körsbärsdalen



Sitter, pigg som en nötkärna (varför säger man så) och väntar på att klockan ska bli två. Två ska jag packa ihop mig, göra lite frukost och bege mig till nattbussen.

Jag och Linnsi var och såg Pippa Lees hemliga liv på Victoria. Den andra grejen vi skulle på, skulle vara gratis, men ville vi dit var vi tvungen att pröjsa middag också på minst 250:-, för inget får vara gratis. Vi tog oss på bio istället, inte heller gratis. Men ändå.

Filmen kändes som den kunde bli en sån där helt vanlig film, en sån där som känns lite men som glöms bort, men så kommer inslagen av meningsfullhet. Om hur lätt det är att fastna i något och hur lätt det är att ta sig ur. Om tanken bara slår en. Hur lätt det är att leva om man bara låter sig göra det. Hur livet kan se så annorlunda ut bakom fasaderna.

Det behövs. Nu kan jag sova gott i natt som Linn sa. Nu kan jag sitta vaken gott i natt som jag sa.



- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0