flickan som lekte med elden

Det går sjukt många bra filmer just nu. Mycket biobesök det kommer bli i höst.

Vi började allafall filmsäsongen med att ikväll se andra filmen ur Stieg Larssons Milleniumtrologi. Flickan som lekte med elden. Vilken start sen. Bättre svenska filmer är nog svåra att hitta. De är enligt min mening näst intill fläckfria (förutom någon liten felcasting av biroller).

Bäst av allt, underbara och otroligt begåvade Naomi Rapace. Det går inte utrycka i ord hur jävla duktig den tjejen är. Vill se så mycket mer av henne nu.

Det är en tung film och jag går från Filmstaden med en klump i magen precis som efter första filmen. Men den är också väldigt stark och Sara är aningens biosalig.

Nu längtar jag till sista filmen och under tiden tänker jag hinna se filmer som Coco - livet före Chanel, Flickan, Allt för min syster, Bröllopsfotografen & Prinsessa (för i den är jag kanske med).



god natt vänner

- SARA


Kommentarer
Postat av: Linn

Flickan är riktigt bra, se den!

2009-10-12 @ 09:37:45
URL: http://kevlarsoulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0