vilken pjäs




Jag var provpublik till En helt god kvinna på stadsteatern ikväll. Jag kan säga att, trots att det var ett rep och en vecka till preimär, var det bland det bästa jag sett. Ser verkligen fram emot att se den igen under spelperioden. Helt galet bra.


Nedanstående har jag kopierat från stadsteaterns hemsida www.stadsteatern.goteborg.se:


En helt god kvinna om flickdomen och kvinnosaken.


Carolina 35 år - regissör, bor ensam i en tvåa, en av hennes föräldrar kommer från Smålands inland. Carolina säger: Alla sover, alla har roligt. Men inte jag. Jag kommer inte undan, jag blir aldrig en helt god kvinna.


Precis som Alva Myrdal säger till sin Gunnar.

Gunnar är Alvas Mr Big, men varför lämnar hon inte honom och skaffar en walk-in-closet som Carrie istället? Och vad är en helt god kvinna?


Med avstamp i Alva Myrdals livslånga relation med Gunnar Myrdal kraschlandar man här och nu.


Nedanstående är mina ord:

Se den....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0