i(s)-landsproblem

Började som en bra dag med mysig frukost med Matilda på Blå Lotus....men går mer och mer över till ett isande irritationsmoment.

Mina i(s)-landsproblem idag:

- Att jag åkte till universitetet helt i onödan eftersom de ändå inte kan hjälpa till när man väl kommit dit och stått i kö i ett halvår.
- Att jag åkte till universitetet helt i onödan eftersom inte heller boken jag skulle låna till Linn fanns där fast den var utlovad i lager på hemsidan
- Att jag gick av vid fel tunnelbanestation helt i onödan och fick virra omkring i okända och isande kalla Östermalm för att hitta en bibliotek som inte direkt skyltade med sig själv.
- Att jag missade tunnelbana och buss och fryser in i märgen och känner att febern smyger sig på.
- Att jag inte alls fått så mycket gjort som jag kunde ha fått.
- Att jag tycker det är för kallt i Sverige, i hus, i kärleksliv, i själen, i livet.

När jag blir stor ska jag flytta utomlands på vintrarna till ett icke så isande land. Ett varmt land. Ett v-land.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0