med konkursrelaterade jobbinsatser

Hörde tidigare idag om ett "steg-tre-system" som tydligen flurerar ute på arbetsmarknaden. Tanken med detta är att man helt enkelt, på ett eller annat sätt, får jobba för sitt socialbidrag. Alltså jobbar man gratis men får istället pengar av staten och dessutom får företaget en summa pengar för att du ska kunna vara där.

Kan väl säkerligen både vara bra och dåligt och hur det fungerar i praktiken tycks vara lite tvetydligt, men vilket som så känner jag att just jag är en sådan person som min chef (alltså min far) skulle få betalt för att ha jobbandes i företaget.

Åter igen har en arbetsdag tagit slut och åter igen har jag inte åstakommit mycket mer än problem.

Har idag...
...borrat nya hål i massa plattor för jag förra gången satt dem alla på fel plats
...borrat ner de nya hålen på någorlunda rätt plats men med fel borrstorlek
...borrat ytterligare en gång, lyckats förstöra två borr, mosat mitt lillfinger och skurit upp insidan av ena handen
...istället för att andas lugnt och göra klart det jag skulle med arga steg gått in i huset och proppar i mig mat i ett desperat försök att få upp humöret
...inte bara försatt företaget med konkursrelaterade jobbinsattser utan håller även på att äta mina föräldrar ur huset

Staten vart är nu när vi behöver er? "Steg-tre-stöd" åt mor och far tack.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0