klara fina gulleborg

Familjen Bäckman-Nilsson hittade inget intressant på teven efter klockan åtta, så en film fick rulla igång istället. Eller en serie egentligen. Kejsaren av Portugallien som är baserad på Selma Lagerlöf berättelse och i regi av Lars Molin. 

Första avsnittet avklarat ikväll och det får nog bli att vi ser de andra två avsnitten inom kort. Bra är det, som mycket annat av Molin. Som mycket annat av Selma.

Roligt är att klassen som gick över oss på gymnasiet gjorde den som musikal och det enda jag kommer ihåg att vi som "statister" fick göra var att bära in och ut en stor sten i frigolit. In och ut. Ut och in.



- SARA

Kommentarer
Postat av: Linn

haha just det! hade totalt glömt bort att den baserades på Kejsaren av Portugallien. jag minns även att vi sjöng psalmer och att jag dansade med Daniel tror jag han hette. haha. oj då. det var längesedan.

2009-10-19 @ 22:12:42
URL: http://kevlarsoulen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allt är kanon med mig, Va gör du då?

2009-10-19 @ 22:40:41
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0