i söderkvarter

Varit ute på en dryg timmas lång powerwalk genom Södermalmskvarteren. Det är himla fint väder idag. Det tackar jag för.

Varje steg blir nu, i en ny stad, ett steg för första gången. Kan inte säga annat än att jag njuter mycket av det. Känns lite som när man var liten och hittade nya stigar i skogen att rida på. Jag visste aldrig vart jag skulle hamna eller på vilken väg jag skulle komma ut, men det var det charmigaste med det. Bästa sättet att lära sig världen. Staden. Skogen.








Till råga på det åker jag idag till Uppsala. En stad jag aldrig ens varit i. Bara inte mitt utomordentliga lokalsinne går ur rubbning av alla nya intryck och alla nya gatunamn.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0