godmorgon och redan lite piggare

Alltså igår kväll gjorde det så ont i kroppen så jag trodde jag skulle gå sönder men tänk vad en natts sömn kan göra. Känner mig ganska frisk idag, inte så frisk så jag ska ut och jogga det första jag gör men fortsätta med pysslet inför julmarknaden och mysa framför teven hela dagen. På den nivån.

Såg andra delen av filmen Burn up igår. Jag hoppas verkligen alla människor på jorden ser, eller redan har sett den.

Det största problemet med vår miljö är att mycket av världsekonomin hänger på oljepriserna. Det är ett problem som kan tyckas ogreppbart men det måste finnas en lösning. Får vi inte bukt på det stigande temperaturerna och de smältande isarna så har vi inte heller något annat att kämpa för. För vi har ingen männsliga orättvisor och tvister att förbättra längre. Vi har ingen männsklighet alls. Det är fakta, rakt på bordet, att vi ryker. Jorden kommer på sikt att repa sig men vi kommer inte kunna göra det om vi fortsätter att förbruka jordens resurser på det sätter vi gör nu.

Dagar som denna när klimatmötet i Köpenhamn är ett hett ämne är det bara för oss individer att hoppas på att vi har ledare där ute som fortfarande har ett samvete kvar, som kan se de enorma problemen och en lösning på dem. Det är vad vi kommer behöva. En beslut som är rimligt, ett beslut som gör skillnad. Inte små minskande siffror på en femtioårsperiod för då är det redan försent.

Sluta förneka och gör något. Annars är det fruktansvärt att sätta barn till denna jorden. Vi föder in dem in i en neråtgående spiral som snart inte går att vända.



- SARA

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh tack så jättemycket! vad glad jag blir att du tycker det!

kram

2009-12-14 @ 12:44:44
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0