gott te för nerkyld och pluggsugen kropp

Östermalmsgata upp, östermalmsgata ner. På jakt efter ett sånt där mysigt café som gärna får ha röda sammetssoffor, ramar av guld, omaka kaffekoppar och längder av bakelser bakom disken. Östermalmsgata upp, östermalmsgata ner tills fötterna började protestera för kylans intrång och näsborrarna sakta frös fast i halsduken.

Hittade inte rikitgt det jag letade efter (kanske för jag just befinner mig på Östermalm), men nog ett konditori som bär anor från mer än trettio är tillbaka allafall och som bjuder gott te för lite nerkyld och pluggsugen kropp. Här tänkte jag sitta nu några timmar, tills myrorna börjar spritta i benen och en runda ner till Sats kanske kunde sitta fint. Pilatesboll runt lunch. Låter som en ide det, men först lite läs och skrivgympa.


- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0