det händer hela tiden

Varje minut runt omkring mig så sker det. Det finns ingen början och inget slut men det finns en mening med att hitta tillbaka till en stabilitet. Ska få hjälp med det nu. De ska hjälpa mig nu. Det behöver också ske vissa förändringar. Det känns bra att skriva ner dem. Har man en gång satt ord på det kanske det är lättare.

Jag behöver...

...avstå alkoholen. Kanske inte för alltid och inte för alkoholen är ett stort problem för mig. Snarare för hur mina känslor blir så okotrollerbara där alkoholen går in. Mina känslor behöver komma i kontakt med verkligheten igen och inte av botten av glaset varje helg.

...ta en sak i taget. Att ha många bollar i luften och mycket vilja det är jag. Att ha många bollar i luften och mycket vilja men inte få något gjort är ännu mera jag. En sak i taget hjälper att få en sak i taget klar. Logiskt kan tyckas men utmaningen är obeskrivlig.

...leva för det nu som är nu. Det enda jag har är nuet. Finns inget nu finns ingen framtid och finns ingen framtid finns inget förflutet som betyder någonting. Finns inga dagar finns inga veckor och inga år till mitt förfogande.

...sluta leta. Önskar inget mer än att få känna kärlek igen men slutar den alltid på samma sätt finns ingen mening att leta vidare efter den. När jag börjar tro på mig själv igen så kanske jag kan börja tro på kärleken, men bara kanske. Kanske finns den inte.

...lämna Stockholm. Lämna storstaden och alla intryck och press för ett tag. Om två veckor packar jag väskan och bosätter mig i skogen. En och annan tripp till västkusten och alla de vackra som där bor kan dessutom vara en bra ide. Först i januari börjar min nästa kurs vilket gör att jag har tid att tänka och andas ut.

...älska det jag har. De som verkligen älskar mig precis för den jag må vara är dem jag ska ta hand om och värna i mitt hjärta. De som varje dag hjälper mig och lyfter mig i kampen, lusten och livet. Det är de jag ska älska och tänka på när det brister. De andra kan kvitta. Särskillt de som bara gör ont. Alfons, min familj och mina närmaste vänner är det som gör livet värt att leva. Älskar er och ni vet vilka ni är.

- SARA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir så berörd av vad jag läser och får rysningar du är så fin Sara!!! Kram Jane

2010-10-16 @ 13:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0