vad hände egentligen förra året

Otroligt att jag inte kan komma ihåg alls mycket av vad som hände 2008. Beror det på att jag förtränger allt olyckligt som händer, att det inte hänt något som är värt att spara i min minnesbank eller beror det bara på dåligt minne i allmänhet.
Började kolla igenom mina foton för att påminna mig lite om hur det verkligen ligger till.

Så januari 2008 hände alltså 
1: det mindre oväntade att Henrik krossade mitt hjärta för andra gången
2: att jag resten av månaden festade bort mer pengar och mer hjärnceller än någon gång tidigare, ja om man inte räknar hultsfredveckan 2006



I februari
1: glömde jag min kamera på lounge
2: alltså finns inga minnen

Ingen ny kamera i mars

Men i april
1: ersätter jag och Lisa våra biokvällar mot billig öl på kellys minst en gång i veckan
2: ser vi Håkan i skandinavium
3: åker jag till Stockholm med Linn  har en underbar kväll och blir kär i huvudstaden
4: blir jag sjukskriven efter denna resa



I maj gör jag
1: intagningsprov till Wendelsberg
2: fest av att sommaren är på väg
3: och Lisa många trippar på longboard i slottskogen
4: så att jag blir sjukskriven igen efter en av dessa vilda boardkvällar



I Juni
1: åker vi till hultsfred för sista gången
2: firar jag midsommar i falkenberg för absolut sista gången
3: flyttar Cory in på björcksgatan för att bo med mig under sommaren
4: firar jag lillasysters 18:årsdag med råge
5: gör jag intagningsprov till Calle Flygare och kommer in



I Juli
1: åker vi till Stockholm igen och jag älskar staden ännu mer 
2: förlorar jag två goda vänner som lyckligtvis återvänder båda två
3: ser jag och Jennifer, Kent och Thåström på Slottskogsvallen
4: drar jag och Sanna till världens bästa Emmaboda, inte för sista gången
 


Under Augustis varma dagar:
1: slutade jag jobba heltid på Royal
2: gick jag och Lisa för andra året på Way out West
3: kunde inte skolstarten på Wendelsbergs nykteristskola stoppa min strupes bästa vän
4: började jag olyckligtvis dejta någon jag trodde förändrats på två år vilket visade sig vara bullshit



September
1: bjöd på en underbar fest hemma hos mig, där klassen var bjuden men där de flesta i alla teaterklasserna kom
2: bjöd dessutom på en helvetes massa mer festande



I Oktober:
1: hade vi firmafest med Royal som började på Bliss och slutade väldigt sent på någon dansant klubb i Göteborgsnatten efter att chefen bjudit på allt
2: var jag och min underbara Sabina på Kulturnatta
3: var min finaste Rebecca på besök i stan och lämnade en oförglömlig helg efter sig
4: köpte jag en mycket fin pälsmössa



I November:
1: gjorde jag intagningsprov på teaterhögskolan i Stockholm, gick inte så bra men fick en underbar helg i favoritstaden
2: jobbade jag med Ida ihop under ett mycket roligt etydprojekt i skolan
3: blev jag kär och förkrossad under mindre än två veckor
4: åkte vi till Stockholm igen och jag och Linn drog äntligen ett streck över gamla synder



Vad som hände i December kommer jag väl ihåg och behöver inte skrivas mer om eller någonsin upprepas igen.
Detta är mitt nya år. Ingen annans än mitt. Det ska jag förgylla med människor som tycker om mig och som jag tycker om att vara med. Jag tänker ge allt för min utbildning och inte gråta bort en enda dag. Jag ska fortsätta drömma men med båda fötterna på jorden. Jag är otroligt rädd för döden och vill inte slösa bort fler år. Har redan förlorat många av de 23 år jag levt men jag tror inte att 2008 var ett av dom. Sen hur meningesfullt det varit, får framtiden avgöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0