män med alldeles för stora muskler

Gymmet är en glädjens plats.

Roligt med tanke på att träning är peppande, hälsosamt och lagom utmanande för mig. Men nästan roligare med tanke på alla skojiga människor som också hänger där. Skrattar lite smått gör jag särskillt åt män. Män med alldeles för stora muskler.

Tillexempel åt dom som....
...frustar och stönar och låter som dödsförskräckta älgar när dom hela tiden lyfter alldeles för tungt
...inte kan få in händerna till kroppen för dom har något som tar emot på överarmar och axlar (och inte är det fett)
...inte heller kan få ihop fötterna på grund av andra muskler och vaggar liksom lite skitnödigt fram
...har tröjor som ser ut att kunna spricka när som helst
...tror att ett bra träningspass spenderas bäst hängandes vid någon bänk, snacka, spänna lite när någon går förbi men mestadels sörpla proteindrinkar som om det vore saft

Jag är glad att jag kan glädjas så åt mina medmänniskor medan jag själv tystlåtet svettas lite lagom, med förmåga att hålla armarna in till kroppen och med shakern fylld med godis eller glass.

Gymmet är en glädjens plats.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0