roligt att umgås med mig själv

Ofta är det faktiskt ganska roligt att umgås med mig själv en hel dag. Särskilt när tåget saknar anti-skak-system och jag ska gå på toaletten. Precis när jag stängt dörren efter mig hoppar så klart tåget till och jag flyger mot spegeln, och under en hundradels sekund ser jag nu i denna spegelbild ett ansikte som sällan skådats i sådan skräck. Det är svårt att förklara denna min, men munnen stretar liksom åt två håll, ögonen är uppspärrade och luggen liksom flyger rakt upp. Det var en så rolig syn så jag fick sitta en lång stund och skratta för mig själv där inne på dass.

Sen är det också väldigt roligt att umgås med mig själv en hel dag när jag två gånger på samma dag går ut i offentligheten med kläderna ut och in. Först med min skjorta på fel håll och sen med träningsbyxorna felvända med lappen fladdrande där bak och nikemärket på fel håll, undrar hur många hurtiga söndagstränare som såg det innan jag återvände in i omklädningsrummet för att vända på steken.

Lite halvroligt är kvällsmys alldeles ensam i lägenheten, jättegott är chai latten i finkoppen och rätt jäkla skitroligt är Solsidan på fyran.


- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0