egoismens parad

Jag vet att jag inte bloggat på länge. Jag saknar det. Dels har jag inte hunnit men mestadels är jag rädd att vår fina blogg ska förvandlats till en deppblogg. Deppbloggar är inte mina favoritbloggar.

Tyvärr är jag deppig. Jag känner mig ensam, jag känner mig frustrerad, jag känner mig otillräcklig, jag känner mig tråkig, jag känner mig oengagerad och jag känner mig väldigt väldigt orolig.

Oron får stå för morgondagens avgörande. Vad vi röstar på är en sak, men vad vi förstår är tydligen en annan. Vi svenskar borde ha mer förstånd än att gå emot allt som heter solidaritet, rättvisa, jämnlikhet, miljö och kultur och istället tänka på några kronors skattesänkningar, vänta in en privatisering av hela landet och där lämna hälften på vägen, hälften av våra vänner och hälften av oss själva. Att rösta blått imorgon är som att placera ett dödens märke över Sverige. Egoismens parad mot något inte ens egoismen kommer tjäna på.

Kanske några ändå inser. Vi måste leva på hoppet att vi förstår. Att vi väljer att förstå.

- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0