för en tjej som knappt klarar 2, 5 kilo i bänkpress

Jag är alltid lite sen in på gruppträningspassen har jag märkt. På bodypumpen hade alla 65 delatagare redan placerat ut sin lilla bräda och tagit vikter så det räcker och blir över när jag springer in med andan i halsen efter en halvtimme på crosstrainen.

Så först får jag knö mig in mellan några muttrande hurtbullar och sen finns bara bamsevikter kvar som jag får hänga på min lilla stång. För en tjej med muskler som knappt klarar 2,5 kilo i bänkpress blev dagens pump en liten utmaning utöver det vanliga. Klarade hon det. Klart hon gjorde.

Ja det gäller att passa på att träna nu denna veckan innan vi drar hem till skogen. Sats finns olyckligtvis inte inom radien av tio mil från där mamma och pappa bor. Det får bli att dra på sig joggingskorna och blåsa upp pilatesbollen, sen får det väl bli små tripper till Göteborg någon gång i veckan. Svettas lite och passa på att besöka alla fina som där bor.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0