det som nästan inte går att förklara

Jag tänker mycket just nu. Jag känner så mycket just nu.

Den här helgen blev inte som det var tänkt, men saker blir inte alltid som det är tänkt och kanske är det bra att jag inte är en människa som tänker gräva ner mig i det.

Teatern var allafall ett fantastiskt finfint avslut på en annars lite så där halvrolig helg. Ibsens manus, rent naturalistiskt skådespel, känsla och närvaro, precis så som jag älskar och vill finna det.

Jag höjer Helena Bergström, för hon lever i varje steg, så nära teaterns hjärta man kan vara. Hon lever i det, det där som nästan inte går att förklara. Jag höjer också Kalle Malmberg med en karaktär som rör, berör och lever ända in i hjärtat på mig. Tillsammans med Gerhald Hoberstorfer, Christer Fant och fina Katharina "Glappet-Josefin" Cohen leds Gengångaren in i en väl genomarbetad succe. En succe hos mig. För mig.






bilderna är lånade från http://www.stadsteatern.stockholm.se

Jag lever, lever denna söndag genom det jag på scenen får se. Känna.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0