varför

Jag anser mig själv vara en relativt hälsosam människa. Varför...

....jag äter bra mat....men jag unnar mig att vara människa och njuta av både maten och godsaker på det

....jag motionerar varje dag....men gör det som en naturlig del av vardagen och vill inte ha någon träningshets i mitt liv

....jag är nöjd med min kropp...och försöker ser mina skavanker som en tillgång

....jag ser riskerna med att inte leva hälsosamt....

...men det jag inte förstår och det jag tycker är jobbigt är människor i min omgivning som inte har samma inställning. Som skippar att äta, dricker måltidsersättning istället för att äta riktig mat, går på diverse dieter och inte unnar sig att njuta av det vi i Sverige faktiskt kan göra, leva. Jag blir ledsen, arg och lägger lite för mycket energi på det. Tror alla i Sverige vid det här laget vet hur man på bästa sätt kan leva hälsosamt och vilken mat och vilken motion som är bra för att få ett hållbart långt liv. Ändå sväljer vi idealen med hull och hår och tar död på oss själva i förtid och låter dietföretagen göra storvinster på vår dumhet. Varför...

- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0