solvning är ett helvetes påfund

Denna vecka har vi börjat på en ny väv, jag gör mig en filt, en svart. Det har varit en lång dag med en massa ont i ryggen arbete. Det finns nämligen någon idiotiskt påfund som kallas solvning där trådar ska träs i små hål.
Det är lika jobbit som förra gången fast nu har jag 600 trådar istället fr 400, pust!




Nu i eftermiddag hände i alla fall något bra, min dator har anlänt, vilket betyder att jag inte är bort om all teknik längre. Jag kan bevaka omvärlden och omvärlden kan bevaka mig. Tänk att en dator kan göra en så lycklig.

Nu blir det dags för lite yoga.

- SANNA


Kommentarer
Postat av: Elin

600 trådar är ingenting, haha ;) Nej, skojar bara! Men på väveriet där jag jobbar kan de ha 4800 trådar som mest^^

2010-03-24 @ 21:40:31
URL: http://borgstromelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0