lektionsplanering

Min första verkliga lektionsplanering håller på att komma till. Imorgon ska jag ha ett Sokratiskt samtal i en av "mina" klasser. Det Sokratiska samtalet ska föda tankar, väcka frågor och dessutom vara en övning på att föra en demokratisk dialog i klassrummet. Det Anna (min handledare) precis presenterat för sina klasser är världen, sen pratar vi också om klimatförändringar och miljöförstöringar. Jätteintressent. Nu måste jag bara plocka en bra bild att urgå från och sen skriva massa disskusionsfrågor.

Ville välja denna bilden, men funderar om den blir lite för svår för en sjätteklass.

 

"Jaha, vi kan ju snabbt konstatera här att benen nästan gått av och ditt tillstånd är mycket kritiskt och livshotande. Därför har vi satt upp som delmål att ha ambitionen att sy ihop köttsåren med ca 5% per år fram till 2020"

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0