sår som alltid läker



Vi hade en mycket fin kväll igår. Märkligt nog och samtidigt inte så märkligt så slår det över och ångesten kommer smygande mellan ölglas och dansanta människor. Ångesten som pekar på en ensamhet som inte ens finns. För lyckan kommer inte ensam den har en svans av förflutet med sig. Svans kan kanske vara bra men för det mesta känns den bara i vägen, men kapar jag den är jag rädd att balansen rubbas och jag slutar ta mig framåt överhuvudtaget.

så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan

Men när molnen sakta glider förbi och vinden fläktar över sår som alltid läker så känns sommaren, vännerna och livet så självklart igen. Det läker.



- SARA

Kommentarer
Postat av: Linn

Det läker alltid. Även om det tar långt tid och man helst av allt bara vill glömma, så läker det. Jag vet hur det känns. Man tror man inte ens bryr sig, och så gjorde man det visst ändå.

Men sommaren är din, Sara. Och du gör den till vad du vill att den ska vara. Lika underbar som du.

2010-06-21 @ 22:31:41
URL: http://kevlarsoulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0