se helheten

Två och en halv timma njutning.

Jag tycker (utan att jag skäms att skriva det) det här är genomgående underhållning i högsta klass. Ja, det är mycket ytlighet, kläder och lyx, men det är faktiskt mycket mer. Hur många filmer kan på ett så avdramatiserat sätt ta upp burkans betydelse och vara eller icke vara, att det är okej att vara både barnlös i ett förhållande och att man faktiskt kan välja att leva ensam, eller att man kan leva i ett förhållande på olika sätt. Att starka kvinnor kan ge sig utryck på olika sätt. Att sex är okej att prata om även fast man är kvinna. Att vi som kvinnor kan leva både framgångsrikt och självständigt. Det kan vara intressant att tänka på att även fast denna serie bärs upp av fyra stereotypa kvinnor betyder det inte att man inte kan se ett steg längre. Se helheten, tanken.

Det enda jag stör mig på är att jag själv inte kan gå runt i sånna underbara skor Carrie gör varje dag.



Det vore skönt att alltid gå på bio i Berlin så man slipper höra alla klaga efteråt, eller slipper förstå att alla klagar efteråt.
- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0