det sociala spelet med den fyrbenta vännen

Smålands skogar kallar på mig och tåget har precis lämnat huvudstaden. Alfons och Sara-Louise åker tåg.

Att ha hund är en social gåva. Ibland kan tyckas märkligt att det krävs en fyrbent vän för att människor ska ta kontakt med varandra, men jag är bara glad att jag träffar så mycket folk, så många livshistorier som genom ett litet grått knyte delas. Hundar och alkohol förenar människor.

Det tråkiga i dagens sammanhang då mina sociala lustar håller på att rinna över är hundkupeen ekande tomhet. I hundkupens sitter bara två varelser och det är jag och det är Alfons. När man vill umgås finns ingen där att göra det med och när man inget hellre vill än att vara ensam så står vi på varandra och andas otrevligt. 



Tur Alfons finns allafall. Nu ska vi diskutera tvåsamhet och religionsfrihet.

- SARA

Kommentarer
Postat av: Matilda Johansson

Häftigt med en vovve som är kappabel till att diskutera religonsfrihet. Lyckligt lottad du!!

2010-06-17 @ 20:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0