läka lite i värmen

Jag vill tacka för våren i huvudstaden.

Jag har mått så bra nu i snart ett år. Bättre än jag mått någonsin under hela mitt liv faktiskt. Tror inte bara det beror på den nya staden, utan att jag på något sätt äntligen tillåtit mig att landa i mig själv, efter alla år av förvirran och förtvivlan.

Jag har hittat en utbildning som iofs är lång men som passar mig som handen i handsken. Jag får ett yrke där jag kan jobba med människor, teatern och det i en mycket stimulerande miljö.

Har fått äran att vara med i två teaterprojekt vilka jag i båda trivs otroligt bra, jag får inte spela teater på heltid än men jag får göra det flera gånger i veckan vilken får mig att leva.

Jag har fått bo med underbara människor (i ett inte så underbart hus) och finns kärlek finns värme, och vi ser en ljusare framtid närmare stan i ett hus med toalett som inte lutar, kylskåpsdörrar som inte trillar av och med plusgrader i badrummet. Linn och jag.

Sanna. Sanna följde mig mot huvudstaden och har varit hos mig nästan varje helg. Nästan varje helg med mitt lyckas andra hälft.

Sanna och Linn är de människor som betyder mest för mig. Två människor som jag har sån tur att få lära känna och ha i min närhet. Vad mer kan jag önska.

Jag önskar. Det gör jag. Önskar mycket men det tror jag man ska. Landa, stäva, landa, sträva, landa, lycka.

Vi lämnar Stockholm för en månad nu. Jag är inte ledsen för det. Ska bli underbart att resa igen. Jag behöver komma ifrån den svenska mentaliteten ett tag och hur gör man det bättre än en tågluff genom Europa igen. Det behöver jag. För att läka sår som allt för många är så bra på att riva upp och skita i att sy igen. Bäst på det är jag själv.

Jag behöver läka lite i värmen. Sen kommer jag tillbaka till dig min fina stad.



säger hej till daggstigen för ett tag

I höst...

....repa. I höst har vi premiärer.
....designa. I höst ska jag och Sanna jobba klart med vår kollektion.
....lära känna. I höst börjar jag i ny klass.
....flytta. I höst ska vi leva och bo.
....älska. I höst ska jag lära mig att älska igen.

- SARA

Kommentarer
Postat av: Linn

Man ska aldrig sluta längta. Tänk vad tråkigt livet vore om man aldrig kunde längta efter något, utan alltid hade allt man ville ha, eller uppnå.



Jag är så glad att jag har dig också, Sara! Utan dig vore livet inte sig likt, och i höst ska vi minsann fixa boende där raggsockor inte behövs längre och där duschen inte är nere i källaren. Ha det nu så underbart ute i Europas vilda skogar och ta hand om dig. Jag tänker mycket på dig!

Puss min lilla gurka

2010-07-01 @ 19:56:42
URL: http://kevlarsoulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0