välkommen till stockholms universitet

Glömde ju berätta om gårdagens välkomstdag. Jag och en annan tjej i klassen var på plats först. Tillsammans med kanske två andra okända människor. 11.20. Stockholms universitets studentkårs orkester skulle spela. Låt mig småle (utropstecken). Kanske kunde dom spela med det togs ut av deras urusla sennärvaro och blaj. Dessa gäng med (här kommer fördom) töntmusiker varvades med en dansgrupp som nog inte sett röken av taktkänsla sen åttiotalet och en sångeska som var lågnt ifrån att ta en ton rätt. Spex på högskole nivå är inte min grej. Känns mer som högtadienivå. Suckade i fyrtio minuter.

Ändå skickade jag in intresse att vara med i teaterförreningen på skolan. Finns alltid chans att förändra.

Resten av dagen var däremot väldigt bra. Var inte vidare pepp att gå till skolan igår morse men efter en dag med massa elever och lärare som förklarat både det ena med det andra känns allt så sjukt mycket bättre. Eller så är det bara att det är torsdag idag. Man vet ju aldrig.




Nu är det allafall dags igen. Prata om den där hemska boken som säkert kan vara bra att ha om man bara fattar den. Men bara till tolv. Sen ska jag och Linn börja organisera köksskåp. Kan lova att vi kommer hitta både det ena och det andra. Detta huset är fullt av överraskningar.

- SARA

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är så fin!

2010-01-21 @ 16:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0