nyheter till mig

Jaha då ska man alltså läsa fyra år innan man blir lärare och inte tre. Ja det var väl bra att jag fick veta det nu allafall och inte om tre år. Första dagen har annars varit kanon men aningens tröttsamt med all information och med alla nya intryck.



Började med en föreläsning med en mycket bra kvinna vid namn Ann Philgren, och jo jag känner mig allt välkommen till läraryrket. Om fyra år kommer jag allafall defentitivt göra det.

En sabbis inne i stan. Kollade in Östermalm, nu vet jag vad god Chailatte går att köpa och vart Mulberry ligger. Det enda som behövs. Blev också sugen på att äta lunch på Örtagåden som ligger ovanför Östermalmshallen, en fantastisk vegetarisk bufférestaurang. Det får bli en annan gång, en gång då jag kan sitta länge. För där finns mycket mat.



Sen var det dags för seminarium med klassen, eller grupp tre som vi kallas. Vi läser ihop med folk från de olika inriktningarna vilket är bra. Kom i en kanonbra studiegrupp med, tror jag slapp "de väldigt unga" och "vetabästarna".

Detta kommer bli kanonbra. Måste bara smälta alla nya intryck. Ledig imorgon. Bra där.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0