avskaffa

Timmarna bara går och går. Har massa jag måste läsa men inte blir jag klokare. Med andra ord fattar jag faktiskt inte något av vad jag läser idag. Suffixer hit och satsdelar dit och jag börjar bara gråta för jag saknar Alfons så. Saknar mamma och pappa och vill inte att Sanna ska åka hem till Väddö.



Jag blir ensam i huset igen för Sofie är inte här och Linn firar väl också alla hjärtans dag på så sätt man ska göra det. Tillsammans med den eller dom man tycker om.

Tycker alla hjärtans dag borde avskaffas för den skapar mer ångest än vad den skapar kärlek.

Kärleken lever så vackert runt omkring oss ändå, den behöver vi inte ha en speciell dag för att fira. Ångesten däremot är en konstruktion av dessa dagar då ensamheten står så uppenbart och knackar på när ingen är hemma. 

Ingen är hemma, mer än jag, jag och mina hemska böcker som en vanlig söndag skulle vara intressant och givande men nu trycker ner mig i skuld och hopplöshet. Berättar för mig om hur hjärtat saknar beröring.

En vanlig söndag skulle det inte saknat någonting.


Jag hade njutit av den kärlek jag har. Inte ens reflekterat över saknad.

- SARA

Kommentarer
Postat av: mamma

Då va det ju bra att vi pratades vid. Vi tänker på dej ofta! Hoppas det går bra att läsa nu, vi vet ju att du fixar detta. Ha det bra, svep in dej i en varm filt o ta en kopp te. Krya på dej!Kram.

2010-02-14 @ 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0