jag saknar det ibland



Regnet föll när jag med snabba steg tog mig till spårvagnen lite innan klockan slog fem. Noll sex noll två avgick tåget som sakta tar mig bort från mitt fina Göteborg. Jag saknar det ibland, saknar framför allt de fina vänner jag har där. Saknar vindarna från väster, spårvagnen och de vackra backarna i Majorna. Staden och det fina där i kommer alltid vara en del av mitt hjärta. När jag blir "stor" ska jag ha ett hus på västkusten, norr om Göteborg. Där finns lugnet.

Tåget tuffar vidare och jag ska gå till bistron och köpa en kopp te till frukostmackan. Snart kommer Stockholm. I huvudstaden finns mitt liv nu och jag älskar det.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0