inte stämmer



Igår hade jag en ovanligt vacker dag.
En sån dag då inget känns bättre än när man går förbi en spegel, och då man stannar några minuter extra framför den. En sån dag då man sjungandes går genom hemmaorten och bara hoppas på att träffa på någon man känner, någon man kanske kände.

Så de kan se hur jag glittar.

Idag ser det helt annorlunda ut. Vad är det som händer när en människa inte ser ut på samma sätt från dag till dag? Vad är det som händer när hela dagen blir en grå tråkig massa och livet kännas hopplöst just precis bara för att spegelbilden inte stämmer med vad föreställningarna hoppats på?

Tur jag inte behöver träffa så många idag, till min tröst. Tur att gårdagen trots sitt sorgliga underliggande ändå var en vacker dag. Ytan blir gärna till verklighet. Lyckan blir gärna till ett taffligt sökande på källarplan.

Fula dagar som denna.

- SARA

Kommentarer
Postat av: Linn

Även om du inte ser det vet jag att du är vacker varje dag <3

2010-08-25 @ 20:59:38
URL: http://kevlarsoulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0