på tåg mot huvudstad

Nu har jag sorgligt nog lämnat Rebecca och Linköping bakom mig men sitter gladerligen på tåg mot älskade Stockholm. Konstigt nog har jag också lämnat Linn på perongen, fast jag ska bo hos henne. Hon tar ett senare tåg men vi är i princip framme samtidigt. Jag tog trögtåget. Hon tar hightechtåget. Så kan det gå. Så är livet.

Vi har bakat lussekatter med Rebeccas körvänner i eftermiddag. Eller dom har bakat och jag och Linn har legat och sovit på en matta. Utmattade efter en helg i rödvinsdjup, dans och glittrande glädje. Sen har vi ätit kanongod middag på en restaurang jag glömt namnet på men har en god smak kvar i munnen av.





Om två timmar återförenas lilla Linn och jag på stationen i huvudstaden. Sen är det bara staden som kan avgöra vad som händer nästa fina vecka.

Är upprymd. Upprymd fast november gör mig påmind om att helvetet när som helst kan knacka på. I år tänker jag inte ens öppna. Det har jag redan bestämt.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0