nybakat



Innan jag tar kursen mot Göteborg ska jag få i mig lita av mitt nybakta bröd. Mammas abslout bästa fynd genom tiderna är nog hennes HomeBaker bakmaskin, som hon köpte på en loppis för 30:-, helt oanvänd. Det är bara att hälla i alla ingridienser till brödet och trycka på start så knådas det, jäser och bakas det i samma lilla maskin. Revolutionernade skulle jag vilja säga, även fast detta säkert inte är en purfärsk uppfinning. Jag vill tacka gud för den i allafall, eller om det var TVshop som kanske kom med idén först, oklart. I mitt bröd kramas jäst, dinkelmjöl, rågmjöl, linfrö, lite andra blandade fröer, olivolja, oliver och honung.

-SARA

Kommentarer
Postat av: jennifer

åh låter helt underbart! ibland gör man riktiga fynd, och när de visar sig funka är det tusen gånger roligare =)

2009-07-23 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0