dissad av onoff


Skulle teckna ett onoff-kort så jag kan köpa min nya kamera på avbetalning tänkte jag. Men nej det kan du glömma säger onoff-banken. Undrar om dom har läst min blogg och tror att jag är pank. Får ringa dit imorgon och fråga varför. Jag kanske vet förresten. För några år sen förlorade jag mitt gamla körkort och eftersom det är spärrat stoppar det mig i kreditupplysningar. Tycket dom kan sluta tjata om det nu. Det gamla körkortet ligger i säkert förvar hos polisen i Uppsala (fråga inte hur det hamnade där) och jag har ju nytt både Id-kort och körkort. Det var pinsamt inne på onoff vilket som, kände mig som en kronofogdjagad stackare med shoppingberoende.


Sanna och Alfons på Älvsborgs fästning sommaren 2008

Gladerligen kan jag nu börja räkna ner dagarna tills Alfons flyttar hit igen. På lördag kommer Sanna ner med honom och vi ska träffa hans nya dagmatte/husse. Jag har nog inte fattat det riktigt än. Detta har jag längtat efter så sjukt mycket.

Sabina kommer snart. Vi ska äta soppa, hotellbröd och hallon. Min fina fina Sabina.


Sabina på kulturnatta oktober 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0