var har jag varit?

...i min egna lilla bubbla redo att ta hand om mig själv skulle jag tro. Har gjort det också, men kanske lite för länge. Eller helt lagom länge, för min kämparglöd är tillbaka. Min vilja till att lära mig nytt, förändra, påverka.

Hur många kollar på tvåan en lördagskväll. Jag hoppas på många. Jag tror inte på mirakel. Men hoppet. Såg en mycket viktig film. På tvåan. Eller första delen av den. "Burn Up" visar verkligheten bakom klimatförändringarna, vi får det dramatiserad rakt framför ögonen och sanningen är lika självklar som vi misstänkte. Den visar det fula spelet om oljan och den kapitalistiska jävulen som håller på att driva männskligheten till undergång.

Tror det är väldigt viktigt att dramatisera. Jag gillar dokumenträrer, alla slag. Många gillar inte dokumentärerna för verkligheten kommer för nära. Här får vi det serverat på ett tydligt enkelt sätt. Se den och se vad som håller på att hända, vad som måste förändras. Snälla se den.



Jag vet vad jag ska fortsätta göra. Jag vet vad jag ska börja göra. Jag tror du vet vad du måste göra.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0