snart bär det av väster ut

Vore ju fantastiskt trevligt om det vore mot New York vi styrde kosan men nu får vi nöja oss med några dagar på Sveriges västkust. Inte fy skam det iofs. Ikväll blir det julmarknad utanför Annedalskyrkan och sedan blir det att vandra in i kyrkan för att se på välgörendhetskonserten A home for Christmas med artister som Anna von Hausswolff, Göteborg Indikör och Hunt. Efter det funderar vi på att dra till Jazzhuset en sväng där Musikhjälpen i
P3 har klubb.

Bara idag kommer det hända en massa kul, resten av långhelgen ska jag träffa Jane, Elin och för hoppningsvis några till av mina fina vänner i staden jag snart lämnar. Banankartonger ska införkaffas och lägenheten ska börja tömmas. Den 29e ska allt vara klart och dagen innan nyår går flyttlasset mot huvudstaden.

Visst är det lite vemodigt att lämna min fina lägenhet och framför allt att flytta från alla fina vänner jag fått under tiden jag bott i Göteborg. Jag tror ändå detta kommer bli en bra nystart för mig och riktiga vänner finns kvar vart man än i världen vänder.

Nu är det allt dags att plocka ihop alla saker och städa iordning i mammas numera kaosartade syrum.



Allt är nu klart inför kvällens bazar utanför Annedalskyrkan

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0