njutning med gott samvete



I månadens Hälsa hittade jag fantastiska recept framtagna kostrådgivaren Catrine Shück. Har redan hunnit testa Vaniljkamut à la Malta som blev underbart god. Det tyckte till och med mina sockergalna föräldrar. På Hälsas hemsida kan man tävla om boken hon skrivit, och om jag inte vinner ska jag önska mig den i julklapp. 

Ja den här goda efterrätten jag testade gör man på följande vis:

1. Koka två och en halv deceliter hel kamutvete eller hel dinkel tills det är mjukt. Låt det kallna.

2. Precis innan du ska äta det blanda du i en och en halv deceliter delikatessyoughurt, vanlig yougurt eller sojayougrt smaksatt med vanlij

3. Häll även i lite rivet citronskal

4. Sen häller man i all sorts bär och frukt man vill ha

5. Och sen är det bara att äta


Den här tidingen Hälsa har jag kommit underfund med är en himla bra tidning, men med tråkigt utseende tyvärr. Den lockar ju inte riktigt till sig läsare med sin layout, men inuti finns massa intressanta repotage och det bästa är att alla recept är vegetariska. Den här tidingen siktar på en hållbar utveckling, premunation, ja tack.

http://www.halsa.se

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0