med halva hjärnhalvan. högst

En före detta klasskompis till Sanna skrev i morse ut på facebook om ett "jublande besked" om att Sverigedemokraterna ökar med väljare i mätningar. Vi gav oss självklart in i diskussionen och gick ur den med att bara vara ännu mer övertygande om att Sverigedemokraterna försöker lura skiten ur svenska folket. I ett inlägg skriver killen att "dom inte har främlingsfientliga åsikter och att Sverigedemokraterna är det mest demokratiska partiet i Sverige"

I nästan skriver han "Vi har tagit emot för många på för kort tid, punkt. En liten invandring från närstående kulturer kan vi klara av. Men inte hela människomassor från arabiska länder exempelvis. Förövrigt vill inte ens många invandrare från dessa länder integrera sig och bli svenskar. Det är inte bara svenskarnas fel"

Ni fattar vilka jävla nöt som håller på att ta sig in i riksdagen va. Kan ju kanppt tro det är sant att vi människor kan vara så här korkade.

- SARA & SANNA


Kommentarer
Postat av: Helen

okej..... ? xD

2009-12-22 @ 14:27:42
URL: http://helendesiree.blogg.se/
Postat av: em.

Vem är idioten?

2009-12-22 @ 17:41:11
URL: http://emeliehannakarolina.blogspot.com
Postat av: Jessie

Jag tycker fan synd om jubelidioter som dig och ditt följe.. Att du är så jävla blind för verkligheten, frivilligt eller ofrivilligt..

Ser du inte vilka jävla problem det ställer till?



Vet du ens hur situationen i Malmö ser ut?

Nej just det, du är ju verklighetsfrånvarande.



Jag skäms å dina vägnar..

2009-12-22 @ 23:32:52
URL: http://sarakechi.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hela värden har begränsad invandring. Dags att Sverige också får det. Min syster fick inget jobb trots att hon är högskole utbildad läser vidare nu. Hon tvingas bo i ett invandrar ghetto. Mår otroligt dåligt av det. Det råder en mycket obehaglig och trykt stämning där hon bor.Blev ledsen för min syster skull när jag var där.Alla svenskar som får chansen flyttar ut från dom områdena. Det är flera hundra sådana områden i Sverige. Tanken på att mina barn ska behöva bo där skrämmer mig så otroligt. Sverige växer med 2 Rosengård per år tack vare invandringen. Tro inte på journalisterna dom ljuger och saknar verklighets förankring.

2009-12-23 @ 01:23:12
Postat av: Johan

På vilket stt menar du att det han skriver är korkat?



Inser du vilket elände som kommer att drabba dig och andra tjejer i landet när muslimerna får mer och mer att säga till om? Som kille har man inte mycket att frukta när det gäller islam men för er tjejer är läget ett annat.



Läs på och öppna ögonen innan det är för sent.

2009-12-23 @ 01:31:49
Postat av: Joakim Lindrot

Det är inte lätt att skriva negativt om SD på nätet. Vi är det parti som fullständigt ÄGER internet, vi är störst överallt på facebook, youtube, flashback osv ovs.



För övrigt tycker jag att denna gamle klasskompis kommer med mycket bra åsikter :)



Synd för dig att ni hade fler tjejer emot er än för er när vi debatterade.

2009-12-23 @ 08:10:55
URL: http://www.jlindrot.wordpress.com
Postat av: Erik Hellsborn

Vad är det systrarna försöker säga? Att man är korkad om man inte tycker som dem? Det låter faktiskt lite... ja, korkat.

2009-12-23 @ 13:29:29
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hur lyder motiveringen kring den påstådda dumheten?

Uppenbarligen visar åtminstone detta inlägg att SD är bra mycket mer demokratiska än vad ni är. Demokrater kommer inte med omotiverade personangrepp om dumhet eller liknande. Demokrater bemöter argument sakligt efter dess innehåll.



Sverigedemokraterna har den bristande demokratin som en stor valfråga. Hela det svenska systemet har kommit att underminera den fria opinionsbildningen. I skolan fostras elever till att reagera blint på ett i förhand bestämt sätt gentemot SD. Den attityden framförs även kraftigt via SVT i form av vinklade dokumentärer, nedlåtande epitet vid nyhetsreportage och paneldiskussioner enbart med motståndare mot SD:s politik.

2009-12-23 @ 13:35:33
Postat av: Sampo

Jessie - exakt vilka problem, enligt dig, skulle detta innebära för Sverige? Det som händer i Malmö är förresten över huvud taget inte unikt för staden. Det är betydligt större invandring till Stockholm.

Jag kan se hur bondhålementaliteten ännu spökar i det så "stora" Malmö.



Stefan - Fel... invandringen är bara en del av folkökningen. Du glömmer faktorer se de senaste årens babyboom, och att otroligt många fler svenskar väljer att stanna kvar i landet.

Att kalla förortsområden för invandrargetton är dessutom så långt ifrån verkligheten som du kan komma, med tanke på att väldigt många förortsområden växer och blomstrar. Tro mig, jag hänger en hel del i Bergshamra, Skärholmen, Rinkeby, och Kista, och jag ser inga som helst problem i något av områdena. Rosengård skiljer sig inte heller från dessa områden på annat än det geografiska läget.



Johan - Religiöst inflytande och tillhörighet är fullkomligt upp till den egna individen i Sverige. Det finns dessutom värre skit att klaga över när det gäller religion: Livets ord, mormonerna, jehovas vittnen, och andra knäppa sekter som bedriver verksamhet runt omkring här.



Joakim - Äger är väl lite att ta i? Er största grupp på facebook har 5342 medlemmar, jämfört med oss nästan 290 000 som vill hålla era fula arslen borta från riksdagen och regeringen. På youtube är ni inte heller störst. ;)

Att skriva ont om Sverigedemokraterna på internet är dessutom världens enklaste... det handlar bara om att kunna läsa mellan raderna på det Jimmie Åkesson har att säga.



Sara och Sanna - fortsätt med det ni gör, och fortsätt göra det bra, för vi behöver fler med råg i ryggen som kan sprida ett bra budskap.



Peace!

2009-12-23 @ 13:39:05
URL: http://www.finest.se/drzamani
Postat av: Sampo

Jimmie Åkesson är duktig på att framföra kritik på demokratin i landet, men han är absolut inget bra på att komma med förslag för förbättring. Det är väl för att han inte tänker på annat än att "invandrare är så jäkla dåliga för välfärden".

Jag satt och lyssnade på hans tal i tv i höstas. Där framgick ganska tydligt att han inte tänker längre än i banor av invandring.

2009-12-23 @ 13:45:58
URL: http://www.finest.se/drzamani
Postat av: Joakim Lindrot

Svampo: Över 15 000 är med i denna grupp: http://www.facebook.com/pages/Sverigedemokraterna-i-riksdagen-ja-tack/173749254520?ref=mf



Vilket är den största pro-gruppen för ett parti på facebook. Inte ens socialdemokraterna har mer medlemmar i sina grupper.



Dessutom är det lättare att säga nej till något parti då man inte ens behöver tänka efter, vilket man måste göra om man ska säga ja till ett parti. Kan garantera dig att en anti-vänsterpartiet grupp exempelvis, skulle få lika många medlemmar om den gruppen fick lika stor uppmärksamhet i media som anti-sd-gruppen har fått.

2009-12-23 @ 14:00:42
URL: http://www.jlindrot.wordpress.com
Postat av: Sampo

Ruttenlind - Hahaha... 15000, ja det är ju en bit på vägen, men fortfarande inte ens i närheten av 290 000.

Jag kan erkänna att det är otroligt lätt att säga nej till Sverigedemokraterna, men det utesluter absolut inget tänkande, särskilt som många av era medlemmar är pisslätta att hjärntvätta.

Jag tror att när dom får chansen att tänka i lite större banor så sjunker era siffror något dramatiskt. ;)

Dessutom förs redan hat- och kärlekspropaganda mot både vänstern och högern både i tv och på facebook.

2009-12-23 @ 14:22:03
URL: http://www.finest.se/drzamani
Postat av: Johan

Sampo - Jag tänkte skriva ett långt inlägg angående det du nyss skrev till mig, men jag insåg att det är lättare att länka till denna artikel i Corren, skriven av Gerda Antti. Hon skriver exakt så som jag tycker, men bättre. Läs gärna artikekommentarerna också.



http://www.corren.se/asikter/debatt/?articleId=5067418



I ditt svar till Jessie visar du genom att använda det nedlåtande uttrycket "bondhålementalitet" att du är lika generaliserande och fördomsfull som du påstår att vi invandringskritiker är. Tänk att en så genomgod människa som du visar sig bära på fördomar ;-)



Angående ditt svar till Jessie. Jag som bor i Malmö kan berätta för dig att invandringen här ÄR procentuellt större än i Stockholm. Att det faktiska antalet är större i Stockholmsområdet är ju inte så konstigt. Dessutom bor många invandrare i Malmös centrala delar, till skillnad från i Stockholm där innerstan är nästan "helvit", förutom några välanpassade invandrare som har haft råd att köpa sig en bostad där.



Kom gärna till Malmö. Gå runt i centrum en lördagnatt. Ha gärna din mobil framme. Sen kan du återkomma och berätta om du fortfarande tycker att mångkulturen är problemfri.

2009-12-25 @ 21:17:57
Postat av: Sampo

Oj, det var fan ett halvår sedan man var här senast. Ett svar fick jag, och det var inte av herr ruttenlind, utan av herr Johan.



Johan - Jag ska börja nerifrån med att säga som så här: Jag är född och uppvuxen i Malmö. Jag har vistats i centrum under lördagsnätter både före och efter att jag flyttade till Stockholm. Jag har gått runt med en kavaj av märket Armani (naturligtvis äkta), och en mobiltelefon av märket Nokia. Jag kan nämna att jag har kvar både kavajen och nallen. Däremot parkerade jag min cykel i tryggt förvar i en källare i Enskede under åtta månader. Enskede är för övrigt en ganska "svensk" stockholmsförort. När jag en vacker försommarmorgon skulle ut och cykla fanns tramptaljan inte kvar.



Det är inte mångkulturen som är problemet, utan att vissa rötägg, varav vissa skakar galler idag, förstör för hela gruppen. Detta problem kan förebyggas, men först måste orsaken identifieras.



Ja du har helt rätt i att den procentuella invandringen är större i Malmö. Det jag skrev för ett halvår sedan syftade på hur många procent av den totala invandringen till landet som bosatte sig i Stockholm. Det krävs inget högskolebetyg i matte för att man ska förstå att den procentuella invandringen till en stad med en tredjedel så stor befolkning blir större.

Dock är det inte särskilt "vitt" i Stockholms innerstad heller. Kolla på Södermalm. Varenda tobaksaffär där ägs av kurder eller araber. Vissa av dom har lägenheter innanför tullarna. Samma sak i Vasastan och på Kungsholmen. Östermalm är dock ett undantag, som för övrigt alltid har varit ett mycket dyrt område. Endast folk med pengar har råd att flytta dit eller hyra lokal där.



Med bondhålementalitet syftar jag på den mentalitet som förekom när jag växte upp. Malmö var jävligt litet på 80- och 90-talet. Det är litet även idag, men flera gånger dyrare att bo i än då. Det hela är rejält off topic, och är helt och hållet mitt sätt att på skoj jävlas med Malmö och Göteborg. Det kan jag göra även när det är debatt.

För i mina ögon är båda städerna för evigt förvuxna bondhålor. ;)



Nu till ditt tidigare inlägg, Johan. Jag har studerat Gerda Anttis artikel ord för ord. Och jag ser precis vad du menar.

Det är ju som så att vi enligt regeringsformen har åsiktsfrihet i Sverige. Vi har rätt att tycka och tänka precis som vi vill. Det är av den anledningen som vi kan ha fria debatter i andras bloggar. :p

En annan mycket intressant punkt i regeringsformen är religionsfriheten. Vem som helst är alltså välkommen att utöva sin religion på så sätt att det inte skadar andra. Varför ska man då inskränka muslimers rättigheter?

Låt dom bygga sina moskéer. Låt dom bygga sina bad med särskilda baddagar för kvinnor respektive män. Låt muslimerna utnyttja en del av marken för att dom också ska få känna sig hemma i Sverige. Men vad som är helt säkert är att det INTE är Gud som stiftar lagar i detta land.

Dom som alltså kallar sig för Islams budbärare har absolut ingen talan här. Religion och politik hör helt enkelt inte ihop. Sverige har ingen statskyrka, och kommer därmed inte ha någon statsmoské heller.

Så enkelt är det.



Peace!

2010-06-30 @ 00:04:31
URL: http://www.finest.se/drzamani
Postat av: Sampo

Kan också nämna att vartenda gatukök i Stockholms innerstad drivs av invandrare. Och nu syftar jag helt och hållet på snabbmatsställen. Särskilt på söder finns en stark prägel. Alla kebabhak ägs av turkar eller araber.

Så även på andra håll i city.

Även grekerna har några snabbmatshak utspridda över innerstan. Två finns på söder.



Även syrianerna har en viss kontroll över restauranglivet. Det är en familj som driver bibliotekscaféet på KTH. Otroligt snälla typer som känner igen en efter ett tag när man kommer och dricker kaffe/te där.



Södermalm, eller söder som det kallas i folkmun, har en moské mitt bland alla hus. Är jag inte helt fel ute var den Sveriges första innerstadsmoské. Det är kul att se hur det samlas folk där på fredagsbönen under ramadan. Det är sällan något tryck där vid andra tillfällen.

2010-06-30 @ 01:03:55
URL: http://www.finest.se/drzamani

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0