fenixorden, kurslitteratur & sötsur

Mitt humör sjunker. Jag mår så bra annars, det gör jag verkligen, men helt plötsligt kan jag känna mig jättedåligt och blir ledsen, arg och sur. Allt detta föds ur jävulens påfund, godis. Så fort jag äter godis eller något annat sött så rasar hela min värld. Det finns ingen annan förklaring och det enda sättet är väl att sluta. För det är jobbigt. Jag måste sluta vara sötsur. Sötsura Sara är det värsta jag vet.



Något som däremot gör mig glad är min försenade födelsedagspresent från Sanna och Johan. Fenixorden ligger jämte min säng och 1001 sidor är redo för mig och jag är mer än redo för dom.



Vad jag däremot inte vet om jag är redo för är min första kurslitteratur. Fått ett brev med diverse information från Stockholms universitet. Bland annat om de första böcker jag behöver införskaffa. Skulle nu då kunna tänka: "Nu börjar allvaret". Jag ska istället tänka: "Nu börjar det roliga". Köpa böcker, flytta till Stockholm, lära mig lärande och bli lärare. Hur lätt som helst, hur kul som helst.




Nu ska jag sova bort min sura min och söta saker är efter denna dag bannlysta, tjocka böcker är efter denna dag min nya drog.

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0