är det julafton nästa vecka

Jag har inte riktigt orkat bry mig om det i år. Sån stor grej är det ju inte. Marioteten av svenska folket har ju glömt av varför vi firar jul, och jag undra varför vi firar jul när vi inte tror på varför man firar jul.

Tror inte jag behöver oroa mig heller, det viktigaste under julen är att alla mår bra och alla är glada vilket brukar vara lite si och så med i våran familj.

Det enda jag önskar mig är en jul full med kärlek, inget bråk och inga sura miner.

Tänkte allafall jag skulle börja med att planera lite mat jag ska laga tills torsdag eller onsdag eller när det nu är.

En rätt blir den här Vaniljkamut à la Malta som jag tesade för några veckor sen. Sen blir det Tofuskinka som jag fått recept på av Linn. Sen vill jag göra Aubegrinesill och Olivfrestelese också. Ett två tre. Fyra. Fyra rätter fyra dagar.



bilden kommer från http://vegania.net

- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0