fler minnen från hästtider

Jag red min lilla B-ponny Prima många år men till slut började mina ben bli lite väl långa för denna lilla svarta sötnos



...dags att pröva lite större hästar




På övre bilden rider jag på en av ETs Ridcenters ponnyer Tottsie
Den svara skönheten nedan är min älskade och mycket saknade Fine Ess.
Hon fick tyvärr problem med luftvägarna och vi var tvungna att avliva henne efter några år. Men vi hade en underbar tid tillsammans.



Samtidigt som jag hade Fine Ess köpte jag också Aurora. Hon var en Fullblod/Connemara korsning och när jag fick henne var hon bara riden rakt fram i skogen. Men jag fick riktigt fin ordnining på henne.





Efter några år och en mycket givande period med Aurora sålde jag henne till Orust och köpte istället det Belgiska Halvblodet Grace.



Jag och Grace tränade och tävlade väldigt mycket men vi funkade aldrig riktigt ihop. Hon var en fantastisk häst men mycket känslig och efter några år bestämde jag mig för att sälja henne och börja leta efter en ny polle.

Det var nu sista året på gymnasiet och mycket med studier m.m så istället för en ny häst blev jag medryttare på en av ridlärarnas hästar och köpte Alfons istället och blev delägare i Sannas nya ponny Flowerhill Smokey.





Nu har vi bara lilla Prima kvar hemma och Sannas andra ponny, Red Surprise, som också ska säljas nu. Inga hästar kvar och vårt fina stall pappa byggt åt oss kommer för första gången på många år stå tomt i vinter. Jag hoppas att det snart kommer flytta in nya hästar där. Fram till den dag jag själv köper häst igen och hittar tillbaka till något av det underbaraste som finns.

- SARA

Kommentarer
Postat av: jenna

åååh detta var sjukt roligt att se. gamla bilder från smockan tiden. var fin hon var där!!! visade markus han skrattade o trodde det var en annan polle....hon är juh "lite" fetare idag. haha!!!

2009-08-13 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0