minnen från hästtider

Stallbesök väcker hästminnen...över 15 år med dessa fyrbenta underbara djur sätter spår....

När lilla jag var fem år började jag rida på ridskola. Jag drömde varje natt om att jag hade en egen Fjordhäst och när jag var åtta lyckades jag och Stina äntligen övertala mamma och pappa om att köpa oss var sin. Lina och Stella.

Lina, hon var min och det finaste jag hade sett. Jag var förälskad och den lyckligaste flickan i världen.



Stina, jag och lilla Sanna red för fullt på våra fina (men lite väl stora och starka) fjordingar...



 ...och Lina gick mest alltid åt det håll hon själv ville....




...men visst älskade vi våra första alldeles egna hästar med hela våra hjärtan



Efter två år fick allafall mina små armar nog och Stina fick ta över Lina och jag fick istället två små B-ponnyer. Daffne och Prima. Passade mig lite bättre....



Stella och Lina finns tyvärr inte kvar i livet. Prima har vi fortfarande kvar här hemma men hon mår inte så bra och är gammal nu så det kanske blir sista sommaren hon går här. Men så mycket minnen jag har med denna 122cm lilla ponnyn så det är inte lätt beslut att ta om hon ska få vandra vidare eller inte. Har önskat så många gånger att mina hästar kunnat prata med mig.

Fortsättning följer....

- SARA


Kommentarer
Postat av: soffi

älskar din (eran) blogg nisse! den är så mysig att läsa! blir sugen på att fixa in mina gamla bilder på hästar och minnen när jag såg dina.. vi börjar bli gamla nu ;-)



kramis!!

2009-08-11 @ 10:33:50
URL: http://sofiasjunfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0