god morgon efter sömnlös natt

Tror jag somnade runt fyra i morse. Från klockan elva låg jag och vred mig, läste Damernas Värld. Låg och vred mig, läste Damernas värld igen. Låg och vred mig, läste Top Hälsa. Låg och vred mig, gick upp och rev ut allt jag kan sälja på tradera ur min garderob. Låg och vred mig, drog fram mitt "hemliga skrin", där jag som tonåring la ner allt från kopierade skolkatalogsbilder till kondomer. Bland annat hittade jag ett dagboksinlägg där det står följande:

"30 December 1997
Idag har jag, Stina, Sanna, Elina, Lovisa, Anna och Mamma varit på Bio i Jönsköping. Jag Anna och Sanna gick På Kalle BlomQvist och Rasmus och dom andra gick på Jungel Jordch.
Jag försäkrar att den inte var hälften så bra som kalle blomQvist. Jag jilar deras sätt att kriga och holla på och blir lite avensjuk när jag tänker på att jag själv bor på landet utan kompisar och äventyr.
Men jorden går inte under för det.
Efter vi kom hem börgade jag Pleta på min berätelse på datorn igen.
Det holde jag på med tills nu kl 23.07
Hej Då Sara
I Love my Horses
And Oskar
"

Måste tillägga för er som inte vet att jag inte var sju år 1997 och stavade som vilket barn som helst utan faktiskt 12 och med dessa fakta kan man ju lätt tro att jag var smått efterbliven som barn. Var jag det?

- SARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0