babylycka och nybakat

Det första lilla Pip såg när hon för första gången öppnade ögat, var mig, Sara-Louise Nilsson, stolt mamma till sin förstfödde. Hönan hade igår lämnat henne innan hon tagit sig ur ägget och vi satte henne inne i pannrummet över natten. Imorse hade hon börjat picka sig ut, vid lunch pep hon som aldrig förr där inne och runt fyra hjälpte jag henne ut. Att hon inte har nackspärr från vistelsen i ett sådant trångt ägg förvånar mig, men hon mådde prima och efter någon timme ville hon redan hoppa över kanten på lådan. Nu har vi smugit ner till hönshuset med henne och lagt henne under hönan och vi hoppas hon inte är elak mot henne. Överlever hon natten kommer hon bli en väldigt speciell kyckling, lilla Pip.


Hela eftermiddagen har jag bakat, i takt till mitt nykläckta underbarn pipande. Tre sorters kakor och kanelbullar. Grillat har vi också gjort...och kollat på Ernst.....en torsdag kan knappt bli bättre....


- SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0